Ovnsmontering AS
0,-
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Salgsbetingelser

Våre salgsbetingelser (nettbutikk)

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.ovnsmontering.no er bare tilgjengelig på norsk. 
For å kunne handle må du ha fylt 18 år.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp kan disse lovene søkes opp på lovdata.no. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, SMS, brev eller lignende.

Disse salgsbetingelsene gjelder ved kjøp i vår nettbutikk.

Selger og kjøper

'Selger' er: Ovnsmontering AS med org.nr: 932865254, telefon: 41765590,  e-post: post@ovnsmontering.no, og blir i det følgende benevnt 'vi' eller 'oss'.

'Kjøper' er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt 'du', 'deg', 'din' eller 'ditt'.

Handle i nettbutikken

Å gjennomføre et kjøp på Seljordvarme.no er trygt, og det er viktig for oss at du opplever at dette som en trygg opplevelse. Kjøpsprosessen når du handler på nett hos oss vil forløpe seg slik:

  • Orienter deg om produktene
  • Velg ønsket produkt
  • Legg i handlekurv
  • Velg forsendelse og betalingsmåte
  • Eventuell registrering
  • Kontroll av bestillingen
  • Bekreftelse av bestillingen
  • Motta ordrebekreftelse

 

Din bestilling

Bestillingen du har gjort er bindende. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett.
Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg.
Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, slik at det samsvarer med din bestilling.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling, dersom produktet er utsolgt, eller det er valgt varer som ikke lar seg kombinere. Hvis så vil du få melding om dette, og forslag til hva vi kan tilby som matcher ditt behov. Du kan da enten akseptere dette nye tilbudet eller kansellere bestillingen. Det tas forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg.

Prisendring og feil prissetting

Vi tar forbehold om eventuelle prisendringer som følge av endringer fra våre samarbeidspartnere. Ved spesielle tilfeller av skrivefeil eller trykkfeil (annonser, kampanjer eller pris satt på nettstedet) hvor pris avviker mer enn 15 % enn opprinnelig pris, kan vi endre prisen eller slette ordre. Dersom det forekommer prisendringer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil vil dette ikke få tilbakevendende kraft. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Du velger selv om du betaler med bank- eller kredittkort. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Belastning av kortet skjer når din ordre er behandlet og sendt videre til vårt lager. Hvis reservasjon ikke godkjennes, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering. 


Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer slik som beskrevet i den tilsendte ordrebekreftelsen. Vi har ansvaret for hele prosessen fram til at produktene er i din besittelse. Det betyr at vi tar ansvaret dersom produktet ikke kommer frem eller blir skadet under frakt. Vi vil informere ved forsinkelse om når levering eventuelt kan skje.
Dersom vår logistikkpartner/ Bring ikke oppnår kontakt vedr. varelevering, eller du ikke har mulighet for å ta imot varene, innen 7 dager fra de er leveringsklare, påløper et gebyr på 700,–
Små og lette forsendelser sendes som Klimanøytral servicepakke som kan hentes på Posten/Post i butikk. Dette gjelder i hovedsak pakker som veier 1 - 35kg. Dersom volum/lengde på varen ikke står i forhold til vekten kan det hende at varer som veier under 35kg må sendes som stykkgods. Alle varer/forsendelser som veier over 35kg blir sendt som stykkgods med Bring og levert på leveringsadressen du oppgir ved bestilling.
Ved levering til privatpersoner vil Bring ta kontakt på forhånd for å avtale utlevering. Utlevering til bedrifter skjer i Brings kjernetid (0800 - 1600) uten nærmere avtale. Dette gjelder også når kjøper er en privatperson og leveringsadressen er til en bedrift. Dersom adressen er på et sted uten veiforbindelse (f.eks. en øy) eller av annen grunn ikke er en adresse som Bring leverer til, vil Bring avtale leveringssted med deg.
Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt(privatperson) eller Bring ikke får levert i sin kjernetid(bedrift), påløper et gebyr på 700,–.
Om forsendelsen returneres uavhentet vil et gebyr på 20 % av kjøpesum eks mva. + frakt til og fra bli holdt tilbake for å dekke våre utlegg. Dersom postpakke ikke avhentes påløper et gebyr på 190,–

Vi leverer ikke til Svaldbard og  Spitsbergen

Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten eller om produktene ellers har feil eller mangler. For varemottak se underliggende pkt. Før du kontakter oss vedrørende reklamasjon vil vi anbefale deg å sjekke bruks-/monteringsanvisning på aktuelt produkt for å se om produktet er brukt/montert iht. produsentens anvisninger.

Ved feil eller mangler kan du kreve retting av feil, prisavslag eller at kjøpet heves. Meldingen om feil kan sendes skriftlig eller formidles muntlig, men må skje innen rimelig tid etter varen er mottatt. Uansett gjelder her som ellers to års reklamasjon på varen etter forbrukerkjøpsloven eller fem år ved særlige tilfeller. Alle reklamasjoner må skje skriftlig. Selger kan kreve å få reparere varen hvis varen ikke produseres lenger eller liknende.

Skadet gods

Slik går du fram dersom det skulle være skader på varer du har mottatt: 
Om det er synlige skader ved mottak, spør sjåføren om skaden er registrert
Om ikke, sørg for at sjåføren registrer det som skade og skriv «skadet» + underskrift.
Eventuelle skjulte skader/ Skader som avdekkes etter at godset er mottatt skal meldes inn innen 5 dager etter at godset er mottatt. For begge tilfeller må du dokumentere skade(r) med bilder, herunder også skader på emballasje, og merkes av pakkseddel for skadede varer. Bilder, sendingsnummer og pakkseddel sendes til post@ovnsmontering.no, merk e-posten med «Skadet gods» og ditt kundenummer. Emballasje og skadet gods må oppbevares inntil ansvarsforhold er avklart/saken er avsluttet. Erstatningskrav bortfaller om varen monteres/tas i bruk.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir beskjed skriftlig (pr. e-post eller brev). For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.
Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg.

Vi er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr mm. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet.

Ved bruk av angreretten må produktet sendes til oss, helst i originalemballasjen. Utfylt angrerettskjema må være vedlagt. Les mer på skjemaet om angrerett.

Personopplysninger

Personopplysninger du gir oss vil kun brukes for at varen skal leveres iht. det vi har avtalt med deg. E-post og telefonnummer benyttes kun for at du skal motta dokumentasjon rundt salget, samt om leveransetidspunkt og fraktvilkår. 

Salgspant

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Forbehold

Vi tar forbehold om feil i pris og lagerstatus i nettbutikken. Bilde kan avvike fra det aktuelle produktet. Produktets egenskaper kan endres uten varsel.

 

 

 

Trykk ENTER for å søke